Hold Control-/Cmd-tasten nede.
Trykk på + for å forstørre eller for å forminske.

Direkte

Seniornett Norge
Postboks 1002, Sentrum
0104 Oslo
Besøksadresse:
Seniornett Norge
Dronningens gate 6
0152 Oslo
Kontaktperson:
Sturla Bjerkaker

Vedtekter Seniornett Direkte

Vedtekter for Seniornett Direkte

§1 Seniornett Direkte

er en frivillig og selvstendig forening tilsluttet organisasjonen Seniornett Norge. Foreningen bygger på Seniornett Norges formål, vedtekter, strategiske planer, retningslinjer og organisasjonsstruktur.

§2 Formål

Seniornett Direkte har til formål å skape og utvikle et felles forum for medlemmene i Seniornett Norge som ikke står tilmeldt en lokal forening. Foreningen skal betjene sine medlemmer nettbasert.

§3 Medlemmer

Foreningen omfatter alle medlemmene i Seniornett Norge som ikke er medlemmer i en lokalforening, men som har meldt seg/melder seg inn som medlem direkte til Seniornett Norge. Ethvert medlem som melder seg inn blir registrert som medlem av Seniornett Direkte.

§4 Kontingent og økonomi

Medlemmene betaler kontingent fastsatt av landsmøtet i Seniornett Norge og styret i Seniornett Norge (normalavgiften). Kontingenten betales inn til Seniornett Norge, som overfører en andel til

Seniornett Direkte i forbindelse med de årlige budsjettbehandlinger i Seniornett Norge.

§5 Rettigheter

Medlemmer av Seniornett Direkte har de samme rettigheter i Seniornett Norge som medlemmene i de lokale foreningene. De har imidlertid ingen rettigheter i den enkelte lokale forening om ikke lokalforeningen gir dem dette.

§6 Styre

Seniornett Direkte skal ha et styre på tre (3) medlemmer – inkludert styreleder – og to (2) varamedlemmer. Styret velges av og blant foreningens medlemmer i årsmøtet.

Styret skal ha følgende oppgaver:

  • Følge opp årsmøtevedtak om drift av foreningen, både hva angår organisatoriske forhold og informasjon til de aktuelle medlemmene.
  • Lede foreningens arbeid mellom årsmøtene.
  • Behandle arbeidsplaner og budsjetter og eventuelle andre planer.
  • Holde Seniornett Norge informert om foreningens arbeid.
  • Ha ansvar for utvikling og ajourhold av foreningens nettside på Seniornett Norges websider.

§7 Årsmøte

Seniornett Direkte skal gjennomføre årsmøte innen utgangen av mars hvert år. Årsmøtet innkalles elektronisk med minst fire ukers varsel. Årsmøtedokumenter legges ut på foreningens nettside minst to uker før møtedato.

Årsmøtet skal ordinært behandle:

  • Åpning og konstituering
  • Godkjenning av innkalling og dagsorden
  • Valg av møteledelse og referent
  • Behandling av årsmøtedokumenter – årsmelding, regnskap, arbeidsplan og budsjett
  • Behandling av forslag
  • Valg av styre og valgkomite
  • Valg av revisor

Årsmøtet i Seniornett Direkte gjennomføres elektronisk. Medlemmer som ønsker å delta i årsmøtet melder dette inn til foreningens e[1]postadresse minst en uke før møtedato. Antall deltakere gjøres kjent på foreningens nettside.

Ekstraordinært årsmøte kan innkalles med én ukes varsel og minst 3 prosent av medlemmene må melde deltakelse for at beslutninger i møtet skal være gyldig.

§8 Kommunikasjon og support

Kommunikasjon med og mellom Seniornett Norge og medlemmene i Seniornett Direkte skjer i all hovedsak nettbasert. Foreningens medlemmer kan få medlemsservice og -support fra Seniornett Norge på linje med andre medlemmer.

Seniornett Direkte kan ha en egen nettside på Seniornett Norges webside.

§9 Andre bestemmelser

  • Seniornett Direkte kan velge delegater til Seniornett Norges landsmøte på linje med lokale foreninger, basert på medlemstall. (Ref. Seniornett Norges vedtekter).
  • Oppløsning. Seniornett Direkte kan oppløses etter vedtak i Seniornett Norge.

 

Juni 2018

Footer