Hold Control-/Cmd-tasten nede.
Trykk på + for å forstørre eller for å forminske.

Aktuelt

Trenger du datahjelp - ring Seniornett

Gruppebilde av seniornetts datahjelpere

Et lite knippe av våre gode datahjelpere.

Et viktig medlemstilbud i Seniornett er personlig datahjelp over telefon. Tjenestene er åpen fem dager i uken, i kontorets åpningstid fra klokken 9 til 15.30, og bemannes av engasjerte og kompetente frivillige. Roar i administrasjonen koordinerer virksomheten, og sørger for at det til enhver tid er folk på telefonen til å besvare henvendelsene. Han tar mange av henvendelsene selv også.

Roar Kristiansen

Roar Kristiansen koordingerer datahjelp-telefonen.

 

Datahjelp på telefon er et unikt og svært populært tilbud i Seniornett, som er skreddersydd våre medlemmers behov. Datahjelperne benytter fjernhjelp med Teamwiever der det er behov, og kan på denne måten hjelpe medlemmet inne på enheten hvor problemet oppstår.

Seniornett får svært mange positive tilbakemeldinger på tjenesten og datahjelperne våre trives med å hjelpe og være i kontakt med våre medlemmer. Som en av dem sier:

– Jeg møter så mange takknemlige mennesker som datahjelper i Seniornett. Det er utrolig givende.

Antallet henvendelser til datahjelpen i Seniornett økte med nesten ti prosent fra 2023 til 2024 og gikk opp fra 3091 til 4545 samtaler, Dette synliggjør både behovet og pågangen. Det har i snitt vært 240 telefoner per datahjelper i løpet av året.

Seniornetts datahjelp på telefon

  • Datahjelpen på telefon er åpen fem dager i uken, i kontorets åpningstid fra klokken 9 til 15.30.
  • Vi har cirka 18 datahjelpere, de fleste er frivillige, noen er ansatt. Datahjelperne er på et par timer, halve dager eller hele dager, dette tilpasses den enkeltes ønsker og muligheter.
  • I 2024 var detl 4545 registrerte henvendelser på datahjelpen, en økning på ti prosent fra året før.
  • Rådgivningen og veiledning på datahjelp dreier seg om e-post, nettlesere, programvare, nettbrett, mobil, pc og Mac, sosiale medier, sikkerhet osv.
  • Datahjelpere i Seniornett har signert taushetserklæring og får oppfølging og opplæring.

Footer